Bart Kuipers / Creatieve Conceptontwikkeling
Als creatieve conceptontwikkelaar voor evenementen en projecten heb ik een passie voor het tot leven brengen van unieke en impactvolle ervaringen. Mijn kracht ligt in het vertalen van ideeën naar verrassende en prikkelende concepten die perfect aansluiten bij de wensen en doelen van de opdrachtgever.
HeerLuX / Hospitality / Catering / Events (2024)
Een alleskunner op het gebied van horeca, events en catering. Van lekkerbekkende prestaties in de brasserie tot perfecte dienstverlening als het gaat om evenementen, bedrijfscatering en exclusieve catering. Ik bied ondersteuning op operationeel vlak en conceptontwikkeling.
Horecateers
De Horecateers is een innovatief marketing- en communicatiebureau, dat zich specifiek richt op de horeca. Met een unieke aanpak die verder gaat dan alleen marketing en communicatie, onderscheiden wij ons met de Horecateers door onze expertise op het gebied van conceptontwikkeling voor horecabedrijven. Ik houd me hierbij vooral bezig met een stukje creatieve conceptontwikkeling en ondersteuning bij operationeel beheer. Alles voor een efficiëntere bedrijfsvoering.
Operationeel Management & Bedrijfsadvies (2019-2024)
Als operationeel manager actief voor diverse (horeca)ondernemingen in Zuid-Limburg, waaronder Auberge de Smockelaer, Herberg de Zwarte Ruiter, Restaurant Company Europe, Happy Italy en Brasserie Heerlux. Ik bied ondersteuning op het gebied van:
- Organisatie (management, advies, strategie, proces- en projectmanagement)
- Netwerk (verbinder, relatiebeheer, business developer)
- Communicatie (creatieve conceptontwikkeling, marketing, events, hospitality)
Incredible Consultancy (2016-2019)
Na het succes van Serious Request, richtte ik in januari 2016 met een aantal gelijkgestemden de organisatie Incredible Consultancy op.
Een innovatief advies- en creatiebureau op het gebied van projectmanagement, conceptontwikkeling, hospitality, marketing en communicatie. Met ‘community building’ verbonden wij onze experts en ons netwerk aan de opdracht en doelstelling van onze opdrachtgever.
Incredible Team
IBA Expo (2019)
In 2019 heb ik IBA Parkstad geadviseerd op het gebied van communicatie, marketing en events voor de IBA Expo 2020.
IBA is een meerjarig experimenteel programma waarmee de aandeelhouders vorm geven aan regionale structuurversterking. IBA realiseert projecten en brengt ‘schwung’, alles gebaseerd op brede regionale samenwerking en gebruik makend van kennis van deskundigen en mensen uit de praktijk.
3FM Serious Request (2015)
In 2013 nam ik het initiatief om het grootste multimediale evenement van Nederland, 3FM Serious Request, naar Heerlen te halen. Na een periode van vooronderzoek, waarbij ik diverse gaststeden bezocht, partijen in onze regio polste en met 3FM werd gesproken over alle ins en outs, diende ik een plan in bij gemeente Heerlen. Het college raakte enthousiast, omarmde het plan en besloot in maart 2013 om zich officieel kandidaat te stellen als gaststad voor het Glazen Huis.
In mei 2013 bracht het productieteam van 3FM een bezoek aan Heerlen en gaf het verlossende woord dat het evenement in 2015 naar Heerlen zou komen. Vanaf dat moment ben ik met een team van professionals en vrijwilligers gestart om dit unieke evenement in samenwerking met 3FM vorm te geven voor Heerlen.
Klik HIER voor meer informatie over dit mooie project.
Ondernemerschap (2005-2016)
2005 werd het jaar dat ik de weg koos om als freelance projectmanager mijn opgedane ervaringen en expertises op het gebied van marketing, communicatie, relatiebeheer en evenementen te verzilveren.
Tot 2016 heb ik mooie projecten mogen begeleiden, zoals de promotiecampagne en de side events rondom het WK Wielrennen Limburg, het project Duurzaamheid Loont voor gemeente Kerkrade, het Internationaal Accountantscongres voor de INAAA Group in Aken en de Parkstad Gezond Beurs voor de MeanderGroep.
ITC Groep (2003-2005)
In 2003 nam ik een nieuwe uitdaging aan bij ITC Kantoorinrichting NV. Een groep van bedrijven met de divisies kantoorartikelen, projectinrichtingen en kantoormachines. Tot september 2005 was ik verantwoordelijk voor de reorganisatie van de onderneming, HR, acquisitie, communicatie en relatiemanagement.
Stienstra Vastgoed BV (2000-2003)
Na het succesvolle traject ‘Beste verhuurder van Nederland’, kreeg ik in 2000 de leiding over Stienstra Vastgoed BV. Als adjunct-directeur was ik verantwoordelijk voor een team van tien mensen. Onze taak was om de verzelfstandiging en reorganisatie van deze onderneming te realiseren. Daarnaast onderhield ik de contacten met externe relaties, waarbij het opbouwen en onderhouden van een breed en sterk relatienetwerk een dagelijkse bezigheid werd.
Stienstra Beleggingen BV (1994-2000)
In 1994 ben ik begonnen aan mijn eerste, langdurige baan. Onderaan de ladder bij Stienstra Beleggingen BV. Een vastgoedorganisatie met ruim 10.000 huurwoningen door het land.
Onze afdeling zorgde voor het beheer van de huurwoningen, maar onderhield nauwelijks contacten met de huurders. Dit resulteerde in het winnen van de titel ‘Slechtste verhuurder van Nederland’. Op dat moment ontdekte ik dat communicatie een cruciale rol zou krijgen in mijn verdere loopbaan. Met een klein team ging ik aan de slag om onze organisatie het predicaat ‘Beste verhuurder van Nederland’ te bezorgen. En dat werden wij uiteindelijk drie keer op rij. Communicatie was het sleutelwoord. Luisteren naar de mensen, afspraken maken en nakomen en een goede communicatie zorgden voor de ommekeer.
Eerste jobs (1984-1994)
Op jonge leeftijd werkte ik, samen met twee neefjes, bij mijn oom die melkboer was. Bij een andere oom mocht ik mij tijdens een lucratief vakantiebaantje voor even ‘stratenmaker’ noemen. Daarna had ik een paar bijbaantjes in de horeca. Bij Hotel Van der Valk, Auberge de Rousch en Grand Café Fellini in Heerlen. En destijds was er nog dienstplicht. Ik koos voor de Koninklijke Marine. Een mooie, maar vooral leerzame tijd.